Klas Wahlström ny HR-direktör i Praktikertjänst

Den första mars hälsar Praktikertjänst Klas Wahlström välkommen som ny HR-direktör. Sedan maj 2015 har Klas varit tf HR-direktör och ingått i Praktikertjänsts koncernledning.

Klas Wahlström kommer närmast från en tjänst som verkställande direktör på Nex2Do AB, ett konsultföretag inom HR intelligence. Han har också en bakgrund inom hälsosektorn i roller som HR-direktör på Aleris och styrelseledamot i Vårdföretagarna.

- Jag ser verkligen fram emot att bidra med min kompetens och erfarenhet i det mycket spännande läge som Praktikertjänst befinner sig i. Organisationen är i sig unik i Sverige och Praktikertjänst har en mycket viktig roll att spela på den svenska vårdmarknaden. Det känns väldigt stimulerande att få vara med och bidra till att Praktikertjänst fortsätter att vara ett framgångsrikt företag, säger Klas Wahlström.

Klas har tidigare i karriären varit HR-direktör för Manpower och har även en bakgrund inom svenska försvaret.

- Mitt mål är att utveckla HR-funktionen tillsammans med andra funktioner i företaget så att företaget får bästa möjliga förutsättningar genomföra sin strategi och nå sina affärsmål, säger Klas Wahlström.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Magni, presschef, e-post: erik.magni@ptj.se, telefon: 0703-265098

Taggar: