Praktikertjänst vässar kompetensutvecklingen och lanserar PTJ Akademi

Praktikertjänst lanserar nu PTJ Akademi för att fokusera ännu mer på kompetensutveckling och vidareutbildning av koncernens medarbetare. Verksamheten kommer att drivas inom HR-avdelningen och ledas av utbildningschef Maria Ahlström.

I kompetensportalen PTJ Akademi samlas hela Praktikertjänsts breda kursutbud, med kurser inom såväl ohälsa, lönesamtal och marknadsföring som odontologi, geriatrik och psykologi. På den nya plattformen kommer man att hitta kursutbudet samt anmäla sig och ta del av den individuella utbildningshistoriken.

- Om vi ska vara Sveriges mest attraktiva vårdföretag måste vi löpande vässa våra medarbetares kompetens och kunskap så att de hela tiden ligger i framkant med den senaste forskningen och de senaste metoderna. Samtidigt behöver våra chefer ha verktygen för att skapa en positiv arbetsplats med engagerade medarbetare, säger Klas Wahlström, HR-direktör på Praktikertjänst.

Praktikertjänst är verksamt på en tuff marknad med många regleringar och välutbildade medarbetare med rätt kompetens är en framgångsfaktor för både rekrytering och tillväxt. Syftet med nya PTJ Akademi är att säkerställa att nödvändiga kompetenser finns för att kunna uppnå affärsmålen.

- Praktikertjänst har ambitiösa mål och för att lyckas måste vi öka insatserna inom kompetensutveckling. PTJ Akademi blir en viktig del i det arbetet, säger Maria Ahlström, utbildningschef på Praktikertjänst.

Erik Magni, presschef, Praktikertjänst, e-post: erik.magni@ptj.se, tel: 0703-265098