Extern bild

Praktikertjänsts tandvårdspatienter fortfarande mest nöjda

Publicerad:

För femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex (SKI) att de patienter som besöker tandvårdsmottagningar inom Praktikertjänst är de som är mest nöjda med sin vård.

Tandvård ligger liksom tidigare år i topp när det gäller kundnöjdhet i SKI:s mätningar, med en siffra på 81,7 på en skala från 1-100. Återigen toppar Praktikertjänst nöjdhetsindexet med 87,3, och allra högst omdöme fick de mottagningar inom Praktikertjänst som gått utvecklingsprogrammet Addera. Dessa fick nöjdhetssiffran 90,4. Övriga privattandläkare fick 85,7 och Folktandvården 77,0 (se nedan).

Mätningen bygger på telefonintervjuer med totalt cirka 8 000 personer i åldern 18-79 år och rör de samhällstjänster som omfattas av SKI:s undersökningar.

– Detta visar på att vårt kontinuerliga arbete med fokus på kvalitet och bemötande också ger resultat. Genom att tydligt ha med patienten i planering och utförande av tandvården - tillsammans med övriga i tandvårdsteamet - sätts patienten i fokus och känner sig alltid informerad och väl omhändertagen. Att våra mottagningar också ständigt erbjuder nya och ännu bättre tjänster och möjligheter för sina patienter, gör naturligtvis att man får friskare och nöjdare kunder, säger chefen för affärsområde Tandvård, tandläkare Ann-Chriztine Ericsson.

Betygsskala för kundnöjdhet:
0–60 Missnöjda kunder
60–75 Nöjda
75–100 Mycket nöjda

För mer information kontakta:
Annette Birnbaum, Informationsansvarig på Praktikertjänsts affärsområde Tandvård, annette.birnbaum@ptj.se, 070-789 40 49.


 

Tillbaka

Blocks

Övrigt

Taggar: