Munhälsan i fokus

I morgon, lördag den 13 september, uppmärksammar vi inom tandvården den Nationella Munhälsodagen med olika aktiviteter i hela Sverige. Årets budskap är ”Ta hand om hela dig - din livsstil påverkar hur du mår!” – allt hänger ihop. Läs mer om Munhälsodagen och temat m m på www.munhälsodagen.se.

Praktikertjänst, som är en av arrangörerna tillsammans med Sveriges Tandläkarförbund, Sveriges Tandhygienistförening, Svenska Tandsköterskeförbundet och Sveriges Folktandvårdsförening, medverkar på olika sätt på bland annat följande orter:

På Hötorget i centrala Stockholm kl 14-17 deltar tandläkare Anna Wraxe tillsammans med tandläkarstudenter m fl, i den officiella aktivitet som arrangeras av deltagande organisationer. Även Korpen är med för att illustrera sambandet mellan munhälsa och allmänhälsa, och dessutom bjuds på tandvårdsprodukter. Självklart kommer det att pratas mycket tandvård!

I Märsta har Prima Tandvård på Nymärsta gränd 6, extra öppet kl 8.30–14, och där bjuds på tandborstar, tandkräm och tandtråd samt information.

I Edsbyn firar Tandläkare Berglund dagen med öppet hus kl 12-14 på mottagningen på Fallrisgatan 6, och bjuder på frukt och tandborstar samt svarar på frågor.

I Vetlanda deltar Tandvårdshuset i Vetlanda på Hälsomässan i Norrgårdshallen med en monter kl 10-16, och slår där ett slag för god tandhälsa.

I Göteborg har Tandläkare Martha Wedenmark på Berzeliigatan 14 öppet hus kl 10–14. Hela teamet är fulladdat med information om kopplingen munhälsa-allmänhälsa och delar med sig av sin kunskap med alla som kommer.

Varmt välkommen!