Extern bild

Praktikertjänsts tandvårdspatienter fortfarande mest nöjda

Publicerad:

För sjätte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex (SKI) att de patienter som besöker tandvårdsmottagningar inom Praktikertjänst är de som är mest nöjda med sin vård.
Tandvård ligger liksom tidigare år i topp när det gäller kundnöjdhet i SKI:s mätningar, med en siffra på 81,2 på en skala från 1-100. Återigen toppar Praktikertjänst nöjdhetsindexet med 85,9 och allra högst omdöme fick de mottagningar inom Praktikertjänst som gått utvecklingsprogrammet Addera. Dessa fick nöjdhetssiffran 86,5. Övriga privattandläkare fick 85,3 och Folktandvården 76,9 (se nedan).
Mätningen bygger på telefonintervjuer genomförda under perioden augusti-november 2013, med totalt cirka 6 000 personer i åldern 18-79 år, och rör de samhällstjänster som omfattas av SKI:s undersökningar.
– Återigen får vi svart på vitt att vårt kontinuerliga arbete med fokus på kvalitet och bemötande också ger resultat. Att sätta patienten i centrum vid planering och utförande av tandvården – självklart tillsammans med tandvårdsteamet – gör att denne känner sig väl omhändertagen. Det faktum att våra mottagningar också ständigt erbjuder nya och förbättrade tjänster och mervärden, leder naturligtvis också till att kunderna bli både friskare och nöjdare, säger chefen för Praktikertjänsts affärsområde Tandvård, Ann-Chriztine Ericsson.

Betygsskala för kundnöjdhet:

0–60 Missnöjda kunder
60–75 Nöjda
75–100 Mycket nöjda

För mer information kontakta:
Kerstin Wilson, Marknadschef på Praktikertjänsts affärsområde Tandvård,
kerstin.wilson@ptj.se, 070-319 39 07.
Annette Birnbaum, Informationsansvarig på Praktikertjänsts affärsområde Tandvård, annette.birnbaum@ptj.se, 070-789 40 49.


Tillbaka

Blocks

Övrigt

Taggar: