Praktikertjänsts Forsknings- och utvecklingsbidrag 2014

Praktikertjänst delar varje år ut forsknings- och utvecklingsbidrag till valda medarbetare i företaget som bedriver forskning. För 2014 är summan 500 000 kronor per bidrag och det är totalt 13 personer som fått anslaget.

Praktikertjänsts medarbetare som fått FoU-bidrag 2014 forskar inom en rad olika områden inom både medicin och tandvård.

FoU-nämnden, som beslutar om utdelning av Forsknings- och utvecklingsbidraget, tillämpar liknande kriterier som vid utdelning av övriga forskningsanslag. Däremot så tas särskild hänsyn till den betydelse som projekten kan förväntas ha för Praktikertjänsts kliniska, praktiska och administrativa verksamhet.

De personer som får FoU-bidraget 2014 är: Emelie Butler Forslund, Aurelija Dubicke, Malin Frisk, Maaike Giezeman, Magnus Lundberg, Lena Lönnberg, Irina Manouilenko, Tord Berglundh, Gustav Borg, Anders Ekfeldt, Annsofi Johannsen, Niklas Nordahl och Lars Rasmusson.