Delbetala i den takt som passar dig

För att klara av ibland kostsamma behandlingar har Praktikertjänst tagit fram ett alternativ som gör det möjligt för dig att dela upp kostnaden på upp till 36 månader. Nedan hittar du svar på några av de vanligaste frågorna.

Hur går jag tillväga för att delbetala min faktura?

Du loggar in på vår webbtjänst bill.lindorff.se där du kan ansöka om delbetalning av din faktura.

I ansökan presenteras olika delbetalningsalternativ för din faktura och du får möjlighet att välja det alternativ som passar dig bäst. I ansökningsprocessen ska du även fylla i en självdeklaration över din aktuella ekonomiska situation. Denna självdeklaration har tagits fram i samråd med Konsumentverket och Finansinspektionen för att motverka överskuldsättning.

När får jag min faktura?

Din faktura skickas till dig efterföljande vardag från när köpet genomfördes.

Hur skickas min faktura till mig?

Fakturan skickas som standard till din folkbokföringsadress.

Efter att du har mottagit din första faktura har du möjlighet att ändra distributionsmetod och adress av framtida fakturor på vår webbtjänst bill.lindorff.se.

Vad krävs för att kunna använda betalsättet?

För att bli beviljad ett fakturaköp krävs ett godkänt kreditbeslut som i sin tur förutsätter ett svenskt personnummer, att du är bosatt i Sverige samt att du är minst 18 år gammal.

Ett godkänt kreditbeslut förutsätter även att du har skött dina ekonomiska åtaganden och har en god betalhistorik.

Varför godkänns inte mitt fakturaköp?

Om ditt köp inte beviljas har du alltid möjlighet att höra av dig till oss för att få reda på anledningen till avslag. Du når oss via e-post på bill@lindorff.se (ange ditt personnummer i e-postmeddelandet) eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

På vilket sätt hanteras mina personuppgifter?

Med hjälp av dina personuppgifter kan vi i samband med kreditbeslutet identifiera dig, försäkra oss om att de uppgifter du angett är korrekta samt förhindra eventuella bedrägerier. Dina personuppgifter används för beviljandet av krediter och uppgifterna lagras i Lindorffs kunddatasystem för bästa möjliga kundrelation. Kreditbeslutet med tillhörande kontroller genomförs av Lindorff Sverige AB och uppgifterna sparas inte i handlarens kunduppgiftsregister.

Du kan läsa mer om hur Lindorff behandlar dina personuppgifter på bill.lindorff.se.

Var hittar jag kreditvillkoren för faktura- och delbetalningstjänsten?

Du hittar våra allmänna kreditvillkor och Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation i kassan och på bill.lindorff.se under Vanliga frågor.

Var hittar jag sammanställd information om mina fakturor?

I samband med att du får din första faktura får du även tillgång till vår webbtjänst bill.lindorff.se. Här kan du se status på dina fakturor, ansöka om delbetalning, uppdatera dina uppgifter, flytta förfallodatum, med mera.

Du har möjlighet att antingen logga in via mobilt BankID, genom att ange ditt personnummer tillsammans med ditt fakturanummer eller genom att beställa en inloggningslänk till din e-post.

Till vem ska jag betala min faktura?

Fakturan betalas till Lindorff Payment Services AB. Fullständig betalinformation hittar du på din faktura och genom att logga in på vår webbtjänst bill.lindorff.se.

Varför betala till Lindorff när jag genomfört köpet hos Praktikertjänst?

Faktura- och delbetalningstjänsten finansieras och tillhandahålls av Lindorff. Praktikertjänst använder Lindorffs faktura- och delbetalningstjänst i sina betalterminaler för att kunna erbjuda dig som kund en enkel och flexibel betallösning.

Kan jag betala in valfritt belopp för att starta min delbetalning?

Nej, det kan du inte. För att delbetala din faktura krävs att du ansöker om delbetalning genom att logga in på bill.lindorff.se. 

Kan jag starta delbetalningen direkt i betalterminalen?

Nej, det kan du inte. Efter att du har genomfört ett köp i betalterminalen skickas en faktura hem till din folkbokföringsadress. För att delbetala din faktura krävs att du ansöker om delbetalning genom att logga in på bill.lindorff.se.

När måste jag senaste betala min faktura?

Fakturan har en kredittid på 14 dagar från det att fakturan skickades till dig. Fakturan skickas till dig efterföljande vardag från när köpet genomfördes.

Kan jag flytta förfallodatumet för min faktura?

Du har möjlighet att flytta fram förfallodatumet för din faktura i upp till 14 dagar mot en avgift om f.n. 60 SEK genom att kontakta vår kundtjänst eller logga in på vår webbtjänst bill.lindorff.se.

Varför måste jag identifiera mig med mobilt BankID eller legitimation i kombination med min signatur?

I samband med köpet ber vid dig att verifiera din identitet genom antingen mobilt BankID eller legitimation i kombination med din signatur. Detta gör vi för att skydda dig mot bedrägerier och garantera ett så säkert köp som möjligt.

Lindorff kundtjänst – kontaktuppgifter

Vänligen kontakta vår kundtjänst för eventuella frågeställningar och personlig service. Du når oss via e-post på bill@lindorff.se eller via telefon på 0771-409230, måndag – fredag kl. 08:00-17:00.

När du kontaktar vår kundtjänst via e-post ber vi dig att ange fakturanumret för att få en snabbare betjäning. Du hittar fakturanumret på fakturan i rubriksfältet.

Uppdaterad 24 oktober, 2017