en bild

Kvalitetshandläggare inom tandvård

Information om arbetsplatsen

Detta är en tillsvidareanställning på heltid hos Praktikertjänst, med placering i ljusa och moderna lokaler centralt i Stockholm. Välkommen in med din ansökan!

Adress:
Adolf Fredriks kyrkogata 9, Stockholm

Arbetsuppgifter

Kvalitetsarbetet går som en röd tråd genom Praktikertjänsts alla verksamheter och ambitionen är att vara marknadsledande när det gäller kvalitet och patientsäkerhet. Som kvalitetshandläggare har du en bred roll med varierade administrativa arbetsuppgifter. Här blir du koncernens specialist vad gäller kvalitetsfrågor inom tandvård och du kommer att tillhöra ett team med totalt 13 medarbetare, varav fyra arbetar som handläggare inom tandvård. Många kontaktytor såväl internt som externt ingår och du har regelbunden dialog med patienter och tandvårdsverksamheterna. Du får möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling, bland annat genom support i kvalitetsfrågor och genom att skapa rutiner till ledningssystem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Praktikertjänsts ledningssystem – support, utbildning, lagefterlevnad och rutinbeskrivningar
• Ta emot synpunkter via telefon och mail
• Klagomålshantering till Praktikertjänsts reklamationsnämnd (PRN), vars uppgift är att lösa eventuella tvister mellan Praktikertjänsts tandläkare/tandhygienist och patient.
• Administrera, samordna och delta i kvalitetsrevisioner
• Supportera kvalitetsfrågor inom tandvårdsområdet
• Övriga tandvårdsfrågor

Resor till olika mottagningar runt om i Sverige kan förekomma. Här kommer du att utbilda och stötta verksamheterna i ledningssystemet, vilket innebär att du behöver ha en pedagogisk ådra och trovärdighet med klinisk kompetens.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en tandvårdsbakgrund, företrädelsevis som tandsköterska, samt erfarenhet från kvalitetsarbete. Har du dessutom en utbildning som undersköterska är det ett plus. Du har kunskaper inom tandvårdsstödet och vi ser gärna att du arbetat med klagomålshantering. Vidare uttrycker du dig obehindrat på svenska i tal och skrift och kan även hantera engelska väl. Självfallet har du god datorvana.

Personliga egenskaper

Tjänsten inkluderar många kontakter såväl internt som externt, främst via telefon men också vid personliga möten. Detta betyder att du behöver ha en social sida där du trivs med att samarbeta och kommunicera med andra, vilket du gör på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Egenskaper som empatisk, tålmodig och noggrann är värdefulla i denna roll, liksom att du är strukturerad med förmåga att prioritera och planera ditt eget arbete. Känner du igen dig i denna beskrivning, tveka inte att söka tjänsten!

Tillbaka till Lediga tjänster