en bild

Verksamhetsansvarig till Hudläkargruppen i Mörby

Information om arbetsplatsen

Just nu finns möjlighet att ta över en välfungerande och fullt utrustad specialistläkarmottagning inom hudsjukdomar, belägen i Mörby Centrum i Danderyd, då en av våra delägare planerar att gå i pension.

Mörby är ett litet och trivsamt centrum som nu är under modernisering. Centrumet har bra kommunikationer (T-banestation finns i centrumbyggnaden, ett stort busstorg finns utanför och E18 Norrtäljevägen ligger invid centrum, där det finns ett stort nybyggt p-garage).

Mottagningen etablerades 1988. Vi är ett mindre team med två läkare och två undersköterskor som trivs bra på jobbet och samarbetar väl. Det finns ett stort antal patienter som återkommer regelbundet. Eftersom inflödet av remisser från husläkarna är stort kommer det även till många nya patienter, främst från den nordöstra delen av länet, men även från innerstaden på grund av vår närhet till tunnelbana och bussar.

Verksamheten drivs inom Vårdval Hud och vi har journalsystemet Take Care.
År 2019 flyttade vi in i helt nyrenoverade lokaler på plan 6 i centrumbyggnaden. Det finns två läkarrum, ett operationsrum, UVB-rum, reception, eget väntrum, patienttoalett, personaltoalett, skölj och personalrum. Ny modern LED-belysning gör att vi har låga elkostnader.
Det finns en UVB-box, två PDT-apparater, kryokärl och i op-rummet finns en nyinköpt takhängd op-lampa. Sköljen har autoklav, diskdesinfektor, tvättmaskin och torktumlare. Ett mindre förråd finns i centrumets källare.

Adress:
Mörby Centrum, Danderyd

Arbetsuppgifter

Sedvanliga arbetsuppgifter för specialistläkare på hudmottagning inklusive verksamhetsansvar.

Kvalifikationer

Specialistläkare Hud.

Personliga egenskaper

Du har ett personligt och entreprenöriellt driv med en god förståelse för sjukvårdens spelregler. Du är noggrann, empatisk och kvalitetsinriktad och strävar alltid efter att ge bästa möjliga vård i samtliga patientkontakter. Vidare bryr du dig genuint om både dina kollegor och patienter och sprider en positiv stämning omkring dig.

Praktikertjänst AB

Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 6 700 medarbetare.

Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Välkommen att boka in ett förutsättningslöst möte där vi kan berätta mer om vårt koncept. Antingen att vi bokar in ett personligt möte eller att vi hörs via Teams eller telefon.

För mer information vänligen ring 070-789 39 68 eller mejla mig på cecilia.kallebo@ptj.se

Ser fram emot att höra av dig!
Cecilia Källebo
Affärsutveckling och Rekrytering

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Arbetstid per vecka:
40 timmar
Tillträdesdatum:
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag:
2021-08-31

Information om tjänsten lämnas av

Cecilia Källebo

Besök arbetsplatsens webbplats

Ansökan

Genom att söka tjänsten samtycker jag till att mina personuppgifter får behandlas i rekryteringssyfte

Hantering av personuppgifter

När du valt att söka en tjänst hos Praktikertjänst kommer vi som personuppgiftsansvarig att behandla dina personuppgifter på följande sätt: Genom att söka en ledig tjänst på Praktikertjänst behöver du lämna dina personuppgifter. Dessa används endast i rekryteringssyfte för den tjänst du söker. Praktikertjänstkoncernen som personuppgiftsansvarig ansvarar för att dina personuppgifter hanteras korrekt utifrån gällande Dataskyddslagstiftning. I de fall vi samarbetar med rekryterings- och bemanningsföretag så framgår det i annonsen och dina personuppgifter kommer i dessa fall även dem tillhanda. Utöver de personuppgifter du valt att lämna kan andra personuppgifter komma att efterfrågas under rekryteringsprocessen, exempelvis i form av referenser, intervjunoteringar eller betyg. Praktikertjänst sparar dina personuppgifter kopplat till rekryteringsprocessen upp till två år efter avslutad rekrytering. Du har rätt att när som helst ta reda på vilka uppgifter vi har om dig. Misstänker du att vi har felaktiga personuppgifter registrerade kan du när som helst kontakta ansvariga för rekryteringen och be om att uppgifterna korrigeras eller tas bort. Detta gör du enklast genom att maila direkt till ansvarig rekryterare. Anser du att Praktikertjänst hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du lämna in ett klagomål hos Dataskyddsinspektionen.

Skickas till: cecilia.kallebo@ptj.se