en bild

Specialist allmänmedicin, Telefonplans vårdcentral

Information om arbetsplatsen

Telefonplans vårdcentral öppnade hösten 2012. Mottagningen har sedan dess vuxit snabbt med många nyinflyttade och en ung befolkning med många barnfamiljer i området. Det är för närvarande ca 10 000 listade patienter på vårdcentralen och patientnöjdheten är mycket god. Vi är fyra specialister i allmänmedicin och två ST-läkare. Vi har bl.a. astma/KOL-sköterska, diabetessköterska samt en mindre hemsjukvårdslista. På vårdcentralen tjänstgör även två psykologer samt rehabkoordinator i välfungerande samarbete. Till mottagningen hör också ett eget närlab bemannat av egen personal. Lokalerna är ljusa och fräscha i Telefonplans gamla telefonfabrik, gångavstånd från tunnelbana.

Vad erbjuder vi?
• Konkurrenskraftig lön utifrån din specifika kompetens
• Stort inflytande och delaktighet i verksamheten
• En dynamisk arbetsplats med korta beslutsvägar
• Kollektivavtal och tjänstepension enligt avtal
• Friskvårdsbidrag, 5000 kr
• För rätt person kan möjlighet till delägarskap diskuteras

Se arbetsplatsen på en karta (öppnas i nytt fönster)

Adress:
Telefonvägen 30, Hägersten

Arbetsuppgifter

Sedvanliga arbetsuppgifter för specialist i allmänmedicin, såsom mottagningsarbete och digitalt arbete med ansvar för egen lista. Vi främjar teambaserat förbättringsarbete och har tagit steget mot en digifysisk vårdcentral - ett stort plus om du har ett intresse för detta och vill engagera dig i vår framtida utveckling. Handledning av studenter och utbildningsläkare ingår i arbetsuppgiften. För rätt person kan möjlighet till delägarskap diskuteras.

Kvalifikationer

- Legitimerad läkare med specialistkompetens i allmänmedicin.
- Mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
- Datorvana.
- Erfarenhet av arbete i TakeCare meriterande, men ej nödvändigt.
- Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Personliga egenskaper

Du är noggrann och empatisk och strävar alltid efter att ge bästa möjliga vård i samtliga patientkontakter. Du är öppen och positiv inför förändringar då det händer mycket och snabbt inom primärvården. Vidare bryr du dig genuint om dina kollegor och medarbetare och sprider en positiv stämning omkring dig.

Praktikertjänst AB

Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 6 700 medarbetare.

Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Urvalsprocessen sker löpande och därför ser vi gärna att du tar en första kontakt med vår affärsutvecklare Kalle Sandberg på telefon 0707-893 971 eller kalle.sandberg@ptj.se redan nu. Tjänsten kan vara heltid alt. deltid.

Välkommen med din ansökan!

Anställningsform:
Tillsvidareanställning
Arbetstid per vecka:
40 timmar
Tillträdesdatum:
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag:
2022-06-30

Information om tjänsten lämnas av

Kalle Sandberg

Besök arbetsplatsens webbplats

Ansökan

Genom att söka tjänsten samtycker jag till att mina personuppgifter får behandlas i rekryteringssyfte

Hantering av personuppgifter

När du valt att söka en tjänst hos Praktikertjänst kommer vi som personuppgiftsansvarig att behandla dina personuppgifter på följande sätt: Genom att söka en ledig tjänst på Praktikertjänst behöver du lämna dina personuppgifter. Dessa används endast i rekryteringssyfte för den tjänst du söker. Praktikertjänstkoncernen som personuppgiftsansvarig ansvarar för att dina personuppgifter hanteras korrekt utifrån gällande Dataskyddslagstiftning. I de fall vi samarbetar med rekryterings- och bemanningsföretag så framgår det i annonsen och dina personuppgifter kommer i dessa fall även dem tillhanda. Utöver de personuppgifter du valt att lämna kan andra personuppgifter komma att efterfrågas under rekryteringsprocessen, exempelvis i form av referenser, intervjunoteringar eller betyg. Praktikertjänst sparar dina personuppgifter kopplat till rekryteringsprocessen upp till två år efter avslutad rekrytering. Du har rätt att när som helst ta reda på vilka uppgifter vi har om dig. Misstänker du att vi har felaktiga personuppgifter registrerade kan du när som helst kontakta ansvariga för rekryteringen och be om att uppgifterna korrigeras eller tas bort. Detta gör du enklast genom att maila direkt till ansvarig rekryterare. Anser du att Praktikertjänst hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du lämna in ett klagomål hos Dataskyddsinspektionen.

Skickas till: kalle.sandberg@ptj.se