Anders Jonsson ny utbildningschef på Praktikertjänst

Anders Jonsson har utsetts till ny utbildningschef på vårdbolaget Praktikertjänst, en tjänst han tillträdde den 1 september. Han är utbildad tandläkare och har arbetat inom Praktikertjänst sedan 1989.

Inom Praktikertjänst erbjuds en lång rad kurser och utbildningar inom såväl odontologi och medicin som ledarskap och verksamhetsutveckling. Kurser och program erbjuds huvudsakligen till bolagets medarbetare, men ett antal är också öppna för externa deltagare.

- Utbildning och kompetensutveckling har alltid varit en central del inom Praktikertjänst, och det är också något som nu lyfts fram som ett strategiskt initiativ, säger Anders Jonsson, tandläkare och utbildningschef på Praktikertjänst, och fortsätter:

- På grund av pandemin har en stor del av utbildningarna satts på paus. En del har vi kunnat genomföra digitalt, men inget slår fysiska möten, och när restriktionerna nu lyfts är vi redo att dra igång direkt med våra uppskattade program och kurser.

Från den 1 oktober planerar Praktikertjänst att återigen arrangera fysiska utbildningar, även om vissa fortsatt också kommer att erbjudas digitalt.

- Mitt mål är att fortsätta erbjuda ett brett program- och kursutbud för att kunna möta den snabba utvecklingen inom både odontologi och medicin. Fortbildning är en central del i den allt vassare konkurrensen om såväl patienter som medarbetare. Dessutom är det ju riktigt kul att gå på kurs, säger Anders Jonsson.

Anders Jonsson, utbildningschef, Praktikertjänst, e-post: anders.jonsson@ptj.se

Erik Magni, presschef, Praktikertjänst, e-post: erik.magni@ptj.se, tel: 0703-265098