"Ett kvitto på att vi faktiskt gjort, och gör, rätt"

Morgan Berglund-Williams och Cecilia Cederstrand arbetar som kommunikatörer på Praktikertjänsts avdelning Koncernkommunikation. I blogginlägg nummer två berättar de om hur Praktikertjänst kammat hem vinsten i tävlingen Årets nyhetsrum.

Segern är vår!

Häromdagen var vi, tillsammans med vår chef Karen, hos Mynewsdesks prisutdelning för Årets nyhetsrum här i Stockholm. Totalt var 30 nyhetsrum nominerade i 10 kategorier - framsållade bland Mynewsdesks över 5 000 kunder.

Det var en nervpirrande eftermiddag med extremt blandade känslor, framförallt en hel del nervositet. Efter att ha lyssnat på Ulf Seijmer på Induo, som vunnit sin kategori flera år i rad samt utsetts till Best of the best bland alla nyhetsrum, tog Mynewsdesks egna anställda över och beskrev kommande nyheter.

Sedan så var det dags. När Sverigechefen Carl Jacobsson tog över mikrofonen tillsammans med Sofia Juhlin var det började prisutdelningen.

När vår kategori, Hälso- och sjukvård och forskning, kom på tal satt vi alla tre och darrade av nervositet. Men, när de läste upp motiveringen föll bitarna så självklart på plats och när sedan Praktikertjänsts logotyp dök upp på skärmen visste glädjen inga gränser.

Efter att ha kämpat, slitit och krigat för Praktikertjänsts nyhetsrum i flera år var det så otroligt skönt att få ett kvitto på att vi faktiskt gjort, och gör, rätt - vi har det bästa nyhetsrummet i kategori Hälsa, sjukvård och forskning.

Och vet ni - det känns så otroligt bra! Först och främst känns det underbart att få en kvalitetsutmärkelse på det vi gör (det är alltså inte bara vården i vårt företag som håller hög standard!). Men sedan är det också kul att veta att vi är på rätt väg och att höra hur andra har lyckats med sin publicering på Mynewsdesk. När vi lämnade Mynewsdesk kontor på Rosenlundsgatan hade vi massor av nya idéer.

Gårdagen var fylld med grattis på kontoret. Men nu är det slut på glansen och nu siktar vi ännu högre, med blickarna inställda på Best of the Best-kategorin under 2015 - wish us luck!

Morgan & Cecilia

Ps. Ni som läser detta inlägg på praktikerjanst.se - gå gärna in och besök vårt nyhetsrum hos Mynewsdesk.