Begär ett registerutdrag

Välkommen till Praktikertjänsts digitala portal för din rätt till tillgång enligt artikel 15 GDPR.

Med hjälp av denna e-blankett kan du begära att få information om de personuppgifter som Praktikertjänst AB behandlar om dig. Du gör din begäran genom att fylla i dina uppgifter nedan och din identitet säkerställs genom signering med BankID. Du kan även göra din beställning med hjälp av en fysisk blankett som går att hämta här. Du behöver då kunna legitimera dig med annan giltig identitetshandling, som körkort eller ID-kort.”

 

OBS! Om din begäran avser uppgifter i aktiv patientjournal eller journallogg rekommenderar vi att du i första hand vänder dig till den mottagning det gäller. Om din mottagning har upphört får du gärna vända dig till Praktikertjänsts centrala Dokument- och arkivservice via växeln vaxel@ptj.se eller 010-128 00 00.

 

Praktikertjänst AB använder tjänsten GDPRportalen för att tillhandahålla formuläret och BankID-verifieringen. GDPRportalen är en tjänst från företaget Nordic Information Control AB (NIC AB).

För att kunna handlägga ditt ärende behöver vi registrera dina personuppgifter i denna tjänst. Dina personuppgifter behandlas för att vi ska kunna fullgöra vår rättsliga skyldighet att uppfylla din begäran om registerutdrag enligt artikel 15 GDPR. 

De personuppgifter som behandlas i e-tjänsten är ditt namn och personnummer som fylls i automatiskt om du använder BankID. De kontaktuppgifter som du anger kommer också att hanteras i tjänsten. Ditt namn och ditt personnummer används för att verifiera din identitet och söka i våra system efter information om dig. Kontaktuppgifterna som du anger används för att kommunicera med dig gällande din begäran. Dina uppgifter kommer att sparas i max 12 månader i syfte att dokumentera din begäran och kunna besvara eventuella följdfrågor från dig. 

Vid eventuella frågor kan du kontakta Praktikertjänsts Dataskyddsombud via mail dso@ptj.se eller Praktikertjänsts telefonväxel 010-128 00 00.