Medarbetarporträtt: Alexandra Hellgren

Lär känna Alexandra Hellgren som jobbar som receptionist på Praktikertjänsts huvudkontor.

Vad innebär det att arbeta som receptionist på Praktikertjänst?

Det innebär att jag är företagets ansikte utåt. Så det är otroligt viktigt med ett proffsigt och personligt bemötande samt att du ser alla. Det är en varierande tjänst där du hanterar stort som litet.

Varför sökte du dig till Praktikertjänst?

Jag sökte en ny utmaning. Jag har alltid jobbat med människor och älskar det. Jag såg en annons på Arbetsförmedlingen och kände att det där är jag. Ett stort företag, mycket folk och bara ge service på högsta nivå, underlätta arbetet för kollegor och ta emot massor av besökare varje dag.

Hur bidrar du till att vi bedriver god vård inom Praktikertjänst?

Jag har varit med och utvecklat receptionen, utökat receptionens roll i bolaget genom utökade arbetsuppgifter och större ansvar.

Genom att stötta mina kollegor och praktiker med det administrativa så kan de fokusera på att bedriva vård medan vi på kontoret sköter det administrativa.

Hur skulle du beskriva Praktikertjänst som arbetsgivare?

Det är den bästa arbetsgivaren jag har haft. Mån om sin personal, bra stämning och bra arbetsklimat, det finns tydliga och bra värderingar och underbara kollegor.

Vad är roligast med ditt arbete?

Det personliga mötet med kollegor och besökare varje dag, det bästa som finns! Samt att ingen dag är den andra lik.

Alexandra Hellgren

Receptionist på Praktikertjänsts huvudkontor.