Tandläkare Emilia Skogkvist tar över Flora Tandklinik – byter namn till PTJ Dental Flora Luleå

Den 1 september tog tandläkare Emilia Skogkvist över som verksamhetschef på Flora Tandklinik i Luleå. Hon tar över efter tandläkare Ingrid Nyberg Berglund, som jobbar kvar ytterligare ett år. Samtidigt byter mottagningen namn till PTJ Dental Flora Luleå.

Emilia Skogkvist tog sin tandläkarexamen vid Karolinska institutet i Stockholm 2013 och flyttade sedan tillbaka till hemstaden Luleå för att arbeta på Folktandvården Tandvårdscentralen Luleå.

- Jag gick bredvid och auskulterade en kort period på Flora Tandklinik under min utbildning och det är en jättefin klinik med duktiga medarbetare. Och när jag fick erbjudande om att vara med och driva mottagningen gick det inte att tacka nej, säger Emilia Skogkvist, tandläkare och verksamhetschef på PTJ Dental Flora Luleå.

Emilia Skogkvist tar över efter tandläkare Ingrid Nyberg Berglund som drivit mottagningen i 14 år och som går i pension nästa år.

- Ingrid Nyberg Berglund kommer att arbeta kvar i verksamheten i ett år för att övergången ska bli så bra som möjligt och det är viktigt för mig eftersom det är mycket som är nytt, säger Emilia Skogkvist, och avslutar:

- Allting fungerar väldigt bra och jag får se om vi kommer att ändra något, men i så fall blir det inte alltför snart.

PTJ Dental Flora Luleå har sju medarbetare, varav två tandläkare, fyra tandsköterskor och en tandhygienist. Mottagningen ingår i vårdföretaget Praktikertjänsts verksamhetsform PTJ Dental.

Erik Magni, presschef, Praktikertjänst, e-post: erik.magni@ptj.se, tel: 0703-265098