en bild

Receptionist

Information om arbetsplatsen

Vårdcentralen Stadsfjärden är en stor vårdcentral i Nyköpings attraktiva hamnkvarter och drivs i privat regi via Praktikertjänst.

Vår vision är "morgondagens primärvård redan idag" vilket innebär att vi utvecklar verksamheten kontinuerligt utifrån vårt uppdrag från Region Sörmland och vår listade befolkning. Just nu är vårt fokus på att utveckla verksamheten utifrån modellerna integrerad primärvård och integrerad beteendehälsa (IBH). Parallellt fortsätter vår utveckling av den digifysiska vården och vi hanterar alltmer våra patientkontakter genom chatt och videosamtal via MittPTJ. Syftet med utvecklingsarbetet är att ge vård av god kvalitét i medicinsk rimlig tid och ge en god kontinuitet till våra patienter samtidigt som vi arbetar för att främja en hållbar arbetsmiljö. Vi vill också skapa en gemensam samsyn mellan olika yrkesgrupper och använda våra resurser på ett effektivt sätt.

Arbetsplatsen är indelad i tre team som representeras av alla våra yrkeskategorier. Syftet med teamens arbete är att våra patienter ska komma rätt förberedda till rätt resurs i rätt tid, detta baserat på en gemensam medicinsk bedömning.

Vi söker nu en receptionist som brinner för att ge varje patient bästa möjliga bemötande och upplevelse av vården.

Adress:
Gästabudsvägen 6, Nyköping

Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag blir att överträffa varje patients förväntningar genom ett professionellt och vänligt bemötande.

Arbetet innebär bl.a. att ta emot våra patienter. För oss står ett gott bemötande högt på agendan för att ge patienten en bra helhetsupplevelse. Du deltar i kvalitets- och miljöarbete, ansvarar för kassan och utför i övrigt de uppdrag som ingår i receptionistrollen.

Vi erbjuder en engagerande och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus, en arbetsplats med tydliga mål där kvalitet och service prioriteras samt en organisation med fokus på bemötande, utveckling och lärande.

Kvalifikationer

Du har god kommunikativ förmåga och är lyhörd för patientens behov. Vi sätter stort värde på serviceanda, att du är resultatdriven och pålitlig. Noggrannhet och serviceinriktad är egenskaper vi värdesätter. Det är meriterande om du har erfarenhet av primärvård.

Vi söker dig som har lämplig utbildning för tjänsten som receptionist hos oss, exempelvis vårdadministratör, receptionist eller medicinsk sekreterare.

Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift samt god datorvana.

Personliga egenskaper

Du är positiv till arbetsuppgifter som är omväxlande och varierande. Du har god samarbets- och initiativförmåga, trivs med att ingå i ett team och att samspela med den egna och andra yrkeskategorier. Du är en person som tycker primärvårdens framtid är intressant och spännande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi är måna om att hitta en kollega som passar in i vårt team.

Praktikertjänst AB

Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 7 100 medarbetare.

Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidare anställning där provanställning tillämpas i sex månader.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Information om tjänsten lämnas av Kristina Thunström, enhetschef, telefonnummer 010-704 40 12.

Anställningsform:
Tillsvidare med provanställning
Arbetstid per vecka:
40 timmar
Tillträdesdatum:
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag:
2022-12-04

Information om tjänsten lämnas av

Kristina Thunström
Frida Eskolin

Besök arbetsplatsens webbplats

Ansökan

Genom att söka tjänsten samtycker jag till att mina personuppgifter får behandlas i rekryteringssyfte

Hantering av personuppgifter

När du valt att söka en tjänst hos Praktikertjänst kommer vi som personuppgiftsansvarig att behandla dina personuppgifter på följande sätt: Genom att söka en ledig tjänst på Praktikertjänst behöver du lämna dina personuppgifter. Dessa används endast i rekryteringssyfte för den tjänst du söker. Praktikertjänstkoncernen som personuppgiftsansvarig ansvarar för att dina personuppgifter hanteras korrekt utifrån gällande Dataskyddslagstiftning. I de fall vi samarbetar med rekryterings- och bemanningsföretag så framgår det i annonsen och dina personuppgifter kommer i dessa fall även dem tillhanda. Utöver de personuppgifter du valt att lämna kan andra personuppgifter komma att efterfrågas under rekryteringsprocessen, exempelvis i form av referenser, intervjunoteringar eller betyg. Praktikertjänst sparar dina personuppgifter kopplat till rekryteringsprocessen upp till två år efter avslutad rekrytering. Du har rätt att när som helst ta reda på vilka uppgifter vi har om dig. Misstänker du att vi har felaktiga personuppgifter registrerade kan du när som helst kontakta ansvariga för rekryteringen och be om att uppgifterna korrigeras eller tas bort. Detta gör du enklast genom att maila direkt till ansvarig rekryterare. Anser du att Praktikertjänst hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du lämna in ett klagomål hos Dataskyddsinspektionen.

Skickas till: kristina.thunstrom@ptj.se