Den 1 december öppnar tandvårdskliniken PTJ Dental Hospitalstorget i Linköping

PTJ Dental – en del av vårdföretaget Praktikertjänst – tar den 1 december över Leo Tandvård i Linköping och verksamheten byter då namn till PTJ Dental Hospitalstorget. Verksamheten fortsätter i samma lokaler som tidigare samtidigt som Agnieszka Kaminska tar över som tandläkare och verksamhetschef.

Leo Tandvård startade 2014 och har tre medarbetare, varav en tandläkare, en tandhygienist och en tandsköterska. Mottagningen erbjuder allmäntandvård till barn, unga och äldre och ligger centralt vid Hospitalstorget i Linköping.

- Leo Tandvård är en välskött och familjär klinik och det ska bli roligt att lära känna patienterna och driva mottagningen. För patienterna blir det ingen större skillnad annat än att mottagningen byter namn och logotyp, säger Agnieszka Kaminska, tandläkare och tillträdande verksamhetschef med ett förflutet på bland annat Folktandvården, och fortsätter:

- Eftersom vi är en liten mottagning får patienterna möjlighet att alltid träffa samma medarbetare, oavsett om det handlar om en behandling eller undersökning. Det är viktigt eftersom kontinuitet alltid innebär bättre tandvård.

- Vi är väldigt glada över möjligheten att ta över Annika Leos moderna klinik. Det blir PTJ Dentals andra verksamhet i Östergötland, en region där vi ser att det finns god utvecklingspotential för både oss och för tandvården i stort, säger Ann-Britt Östlund, chef för PTJ Dental.

Patienter som idag är går hos Leo Tandvård och vill fortsätta som patient hos PTJ Dental kommer att kallas som vanligt när det blir dags för undersökning eller behandling.

Om PTJ Dental

PTJ Dental är en verksamhetsform inom Praktikertjänst som lanserades hösten 2018 och innebär att tandläkare erbjuds anställning och ansvar för en verksamhet utan att vara delägare i koncernen. Till grund för satsningen ligger en ambition om att vara det självklara valet för alla tandläkare som vill arbeta privat. Idag finns 15 kliniker inom PTJ Dental.

Ann-Britt Östlund, chef PTJ Dental, e-post: ann-britt.ostlund@ptj.se, tel: 010 – 128 38 18

Erik Magni, presschef, Praktikertjänst, e-post: erik.magni@ptj.se, tel: 0703-26 50 98