Tillgänglighetsredogörelse våra mottagningars hemsidor
Här finner du tillgänglighetsredogörelse för vår koncerngemensamma plattform för våra mottagningar.
Läs merVi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen. Men vi vet att det finns vissa problem med tillgänglighet. Här berättar vi om dem. Vi vill gärna veta om du hittar andra problem.
Hjälp oss och rapportera brister så att vi kan åtgärda dem. Mejla oss webmaster@ptj.se eller ring på nummer 010-128 00 00.
Vi vill hela tiden göra vår webbplats mer tillgänglig. Om du upptäcker nya problem, berätta det för oss. Hör också av dig om du behöver innehåll som inte är tillgängligt för dig. Du kan du kontakta oss på följande sätt.
Vi svarar normalt inom två vardagar på mejl.
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar ditt påpekande om bristande webbtillgänglighet eller din begäran om tillgängliggörande av innehåll kan du anmäla till Myndigheten för digital förvaltning och påtala det.
Vi har granskat webbplatsen med hjälp av en oberoende aktör. Den senaste granskningen gjordes i november 2020, vilken reviderades under maj 2021.
Webbplatsen uppdateras löpande för att följa lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades den 2 juni 2021.
Här finner du tillgänglighetsredogörelse för vår koncerngemensamma plattform för våra mottagningar.
Läs merHär finner du tillgänglighetsredogörelse för vår vård online tjänst.
Läs merHär finner du tillgänglighetsredogörelse för vår mobilapp MittPTJ.
Läs merPatienter och närståendes synpunkter och klagomål är viktiga för att kunna vidareutveckla och säkra upp vården. Här visar vi hur du gör om du inte är nöjd.
Spela uppOm det uppstår problem eller om du har synpunkter i samband med ditt besök på en av våra verksamheter i Praktikertjänst AB, är vi tacksamma om du uppmärksammar oss på det.
Spela upp