Göran Modin chef för Praktikertjänsts affärsområde Primärvård & Rehabilitering

Göran Modin har anställts som affärsområdeschef Primärvård & Rehabilitering, en ny roll i Praktikertjänstkoncernen. Han kommer att ingå i koncernledningen och rapportera till vd.

Göran är läkare och har tidigare bland annat arbetat som verksamhetschef på ortopedkliniken på Södersjukhuset och som chefläkare på Akademiska sjukhuset.

- Det känns oerhört inspirerande att få vara med och sätta Praktikertjänst ännu tydligare på Sveriges vårdkarta. I en ökande konkurrens, med alltmer kunniga och krävande patienter, är det än viktigare att fokusera på både medicinsk och paramedicinsk kvalitet och service - något som Praktikertjänst har förstått sedan länge. Med den ägarstruktur och det goda renommé som bolaget har finns mycket goda förutsättningar för att även framöver kunna hävda sig väl i denna konkurrens, tillägger Göran.

- Rekryteringen av Göran till det nya affärsområdet är en viktig pusselbit för Praktikertjänsts framtid och går helt i linje med bolagets nya strategi, säger Johan Fredriksson

Göran tillträder sin nya roll den 1 oktober 2015.