en bild

Legitimerad tandhygienist Ludvika

Information om arbetsplatsen

Tandbolaget har 12 medarbetare, 3 tandläkare, 2 tandhygienister, 6 tandsköterskor och en receptionist. Städfirma som sköter större delen av städning på kliniken samt 2 timanställda yngre vuxna som städar till helgen.
Vi arbetar i team med 2 skiftlag 07:30-15:00 resp 11:30-18:00 måndag-torsdag och 07:30-15:00 fredag , gemensam reception och 2 separata sterilenheter.

Det finns stor samlad kompetens och erfarenhet på kliniken och möjligheter till delegerat arbetssätt.
Vår klinik är centralt belägen med fräscha lokaler. Vi har 7 behandlingsrum där vi nyss bytt unitar i de rum där framförallt tandhygienist arbetar.

Adress:
Fredsgatan 17, Ludvika

Arbetsuppgifter

Patientbehandling vuxna inom tandhygienistkompetensområde med fokus på undersökning och förebyggande vård samt parodontalbehandling. EMS no pain scaling, perioflowbehandling, tandblekning Opalescense i individuell skena och en del akutvård tex frakturerade fyllningar för att nämna några behandlingsmoment.
Samarbete med parodontologikliniken i Falun vid behov.

Barntandvård i mycket begränsad omfattning för närvarande pga ändrade adminsitrationsregler/listningar Region Dalarna.

Du arbetar självständigt inom tandhygienistenskompetensområde. Vi har gemensamma terapimöten på fredagar.
Nuvarande arbetsschema är corona anpassat för att minska antalet patienter i gemensamt väntrum.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, du måste inte ha lång arbetslivserfarenhet, vi vill att du passar in i våra trevliga team och bidrar till trygghetskänsla till våra patienter och bedriver kvalitetsinriktad behandling.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är vänlig, engagerad, ansvarsfull och med god samarbetsförmåga. God kommunikativ förmåga i svenska språket både i tal och skrift är ett krav. Vi möter en del patienter med tandvårdsrädsla och viktigt att kunna bemöta dem så att de får förtroende och känner sig trygga inför behandling.

Praktikertjänst AB

Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss.

Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård.

Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har drygt 6 700 medarbetare.

Tillbaka till Lediga tjänster

Övrig information

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Anställningsform:
Tillsvidare med provanställning
Arbetstid per vecka:
40 timmar
Tillträdesdatum:
Omgående
Sista ansökningsdag:
2021-07-31

Information om tjänsten lämnas av

Heléne Tano
Anna Hartman

Besök arbetsplatsens webbplats

Ansökan

Genom att söka tjänsten samtycker jag till att mina personuppgifter får behandlas i rekryteringssyfte

Hantering av personuppgifter

När du valt att söka en tjänst hos Praktikertjänst kommer vi som personuppgiftsansvarig att behandla dina personuppgifter på följande sätt: Genom att söka en ledig tjänst på Praktikertjänst behöver du lämna dina personuppgifter. Dessa används endast i rekryteringssyfte för den tjänst du söker. Praktikertjänstkoncernen som personuppgiftsansvarig ansvarar för att dina personuppgifter hanteras korrekt utifrån gällande Dataskyddslagstiftning. I de fall vi samarbetar med rekryterings- och bemanningsföretag så framgår det i annonsen och dina personuppgifter kommer i dessa fall även dem tillhanda. Utöver de personuppgifter du valt att lämna kan andra personuppgifter komma att efterfrågas under rekryteringsprocessen, exempelvis i form av referenser, intervjunoteringar eller betyg. Praktikertjänst sparar dina personuppgifter kopplat till rekryteringsprocessen upp till två år efter avslutad rekrytering. Du har rätt att när som helst ta reda på vilka uppgifter vi har om dig. Misstänker du att vi har felaktiga personuppgifter registrerade kan du när som helst kontakta ansvariga för rekryteringen och be om att uppgifterna korrigeras eller tas bort. Detta gör du enklast genom att maila direkt till ansvarig rekryterare. Anser du att Praktikertjänst hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du lämna in ett klagomål hos Dataskyddsinspektionen.

Skickas till: helene.tano@ptj.se