Årsredovisning 2019

Praktikertjänst skapar förutsättningar för att vi som arbetar i vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst. Våra 1 300 delägare är både verksamhetsansvariga och anställda på mottagningar runt om i landet, från Karesuando i norr till Ystad i söder.

Årsredovisning 2019

Vår väg till framgång

VD har ordet

I skrivande stund har jag varit vd för Praktikertjänst i ett halvår. Jag är både glad och stolt över förtroendet som jag fått av er delägare. Praktikertjänst är ett spännande bolag som jag lärt känna under mina fyra år som ekonomi- och finansdirektör samt vice vd. Nu ser jag fram emot att tillsammans med er delägare och medarbetare fortsätta förändringsresan i en bransch som står inför många utmaningar.

Ökad fokus på våra ägarledda verksamheter

Praktikertjänst ägs och drivs av oss som utför vården. Det lokala ansvaret som vi delägare tar för vården av våra patienter, och den centrala servicefunktionen som tillhandahålls från kontoret, är en fantastisk kombination som visat sig fungera i 60 år. Vår affärsmodell är lika relevant idag som 1960. Vi startades för att främja entreprenörskap och samverkan inom vården. Nu har vi branschens nöjdaste patienter, engagerade medarbetare och stolta delägare.

Händelser under året

Praktikertjänst skapar förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.
Ladda fler artiklar

Vi är Praktikertjänst

Praktikertjänst har en unik ägarmodell där vi som utför vården också äger företaget. Strukturen borgar för hög kvalitet och service, vilket årligen bekräftas i mätningar från exempelvis SKL och Svenskt kvalitetsindex. Vi är stolta över att ha Sveriges nöjdaste patienter. Vi tror på frihet under ansvar och du driver verksamheten utifrån dina egna idéer och ansvarar även för kvalitet, ekonomisk utveckling och medarbetarfrågor – utan att ta privata ekonomiska risker. År efter år ser vi att vårt dagliga arbete kring kvalitet, kontinuitet och kompetens gör att våra patienter är nöjdast i Sverige. Vi är övertygade om att vår unika modell ligger bakom det goda resultatet.

Verksamheterna under året

Ladda fler artiklar

Praktikertjänsts pris för bättre vård

Guldhjärtat är Praktikertjänsts eget pris för bättre vård och delas årligen ut i kategorierna kvalitet, ledarskap och innovation. Syftet är att lyfta fram förebilder och initiativ i tandvården och hälsooch sjukvården.

Vill du styra över din tid?